Новини
2019-06-06 15:06:40
Підтримка учнівських бізнес-ідей – важлива складова формування підприємницьких компетентностей

 Ініціативність і підприємливість є важливими якостями особистості, тісно пов’язаними з ключовими навичками XXI століття (вирішення складних проблем, критичне мислення, творчість, управління людьми, емоційний інтелект, оцінка та прийняття рішень, орієнтація на сервіс, ведення переговорів, когнітивна гнучкість). Ці якості допомагають особистості генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя, підвищуючи як власний соціальний статус і добробут, так і розвиток суспільства й держави. Бажання творити зміни і водночас займатися улюбленою справою – чи не найкраща формула для запуску стартапів як соціальних так і бізнес-проектів.

Система професійної освіти наразі перебуває на етапі реформування, активного розвитку та подолання існуючих викликів. Мета змін - побудова ефективної моделі професійної  освіти як основи економічного добробуту держави, складової сталого розвитку суспільства, запоруки професійної самореалізації та неперервного професійного розвитку особистості упродовж життя відповідно до її інтересів та потреб економіки. Одним із засобів реформування професійної освіти є перехід на компетентісну основу і як результат –творчі, креативні, активні, вмотивовані здатні реагувати на вимоги часу, наділені ключовими життєвими компетентностями здобувачі освіти, які прагнуть професійного розвитку, самореалізації та кар’єрного зростання.

Саме тому, як одна із складових формування в учнів ЗП(ПТ)О підприємливості та фінансової грамотності, розвитку лідерських якостей, навичок з проектного менеджменту, формування підприємницьких здібностей за ініціативи Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації та Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області серед учнів ЗП(ПТ)О проведено вернісаж бізнес- ідей серед учнів ЗП(ПТ)О «Стартап юніор».

 Завданням  вернісажу є пошук бізнес-ідей, що можуть стати стартовим майданчиком для реалізації власної справи за професією, що здобувається  в ЗП(ПТ)О, а також реалізація соціальних ініціатив для місцевої громади. 

30 травня 2019 року на базі ВПУ №4 м. Хмельницького відбувся ІІ (підсумковий) етап конкурсу, на якому 27 учнів із 13 закладів професійної освіти області презентували 16 проектів: 11 проектів у номінації «Бізнес-ідея для підприємницької діяльності» та 5 проектів у номінації «Соціальний проект для місцевої громади». 

Під час відкриття конкурсу Шевчук Л.І., директор НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області, к.п.н. доцент, зосередила увагу присутніх на важливості реалізації у системі професійної освіти таких наскрізних змістовних ліній як підприємливість та фінансова грамотність, зокрема, в частині формування ціннісних і світоглядних орієнтацій учнів ЗП(ПТ)О.

 Виступи конкурсантів та їх роботи оцінювало кваліфіковане журі в складі: Кокаревича А.А, менеджера проектів Агенції Сталого Розвитку АСТАР, голови журі, Кирилюк І.М., методиста лабораторії професійної підготовки НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області, секретаря журі, Гембової А.М., заступника начальника відділу організації профорієнтації Хмельницького обласного центру зайнятості, Лужняк Л.В., методиста лабораторії підвищення кваліфікації та дослідно-експериментальної роботи НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області, Чуйкової О.М., методиста лабораторії професійної підготовки НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області.

Учасники вернісажу презентували власні ідеї для  підприємництва та професійного розвитку, соціальні проекти для місцевих громад у вигляді пітча - короткої презентації ідеї з метою отримання підтримки в реалізації. Це були бізнес - ідеї, які стосувалися енергетики, сільського господарства, деревообробки, переробки відходів, перукарських послуг, туризму, ресторанної справи, організації дозвілля, промоції діяльності закладів ЗП(ПТ)О. Ідеї різні за змістом, але яскраві та креативні, ставали предметом обговорення як журі так і учасників вернісажу. Запитання від журі та учасників, влучні відповіді конкурсантів, поради від журі та гостей вернісажу, пропозиції щодо допомоги в реалізації не залишили байдужими нікого з присутніх.

Науковці лабораторії професійної кар’єри Інституту професійно-технічної освіти  Національної академії педагогічних наук України д.п.н., професор  Орлов В.Ф., д.п.н., професор Базиль Л.О., присутні на підсумковому етапі вернісажу,  відзначили, що підприємницька ініціатива,  креативне мислення, навички проектного менеджменту є ключовими для побудови успішної професійної кар’єри сучасного кваліфікованого робітника. Участь  молоді у вернісажі сприяє набуттю практичного досвіду, а запропоновані ідеї свідчать про готовність до конкуренції на ринку праці та реалізації ідей у сфері самозайнятості.

Члени журі відмітили актуальність тематики проектів, оригінальність, обґрунтованість та реалістичність, надали пропозиції щодо реалізації ідей.

  За підсумками роботи переможцями вернісажу стали:

             1)у номінації  «Бізнес-ідея для підприємницької діяльності»

              в напрямі «Промисловість та сільське господарство»

1 місце - Ковальська Андріанна, Перкін Андрій  - Старокостянтинівський професійний ліцей,  проект «Послуги з постачання  та установки сонячних батарей та сонячних колекторів»;

2 місце - Шваб Андрій , Каплун Олександр - ДНЗ  «Лісоводський професійний аграрний ліцей», проект «Заснування фермерського господарства «АМОК»»;

2 місце – Пукас Артем , Церна Ярослав – ДНЗ «Подільський центр ПТО»,  проект «Майстер на годину «Чіп і Дейл уже в дорозі!»»;

3 місце - Дворецька  Аліна,  Демяненко Інна - ДНЗ «Вище професійне училище № 11 м. Хмельницького», проект «Учнівський бізнес центр»;

3 місце - Діянчук Юрій, Закревський Родіон- ДНЗ «Подільський центр ПТО», проект  «Центр професійного спрямування та продажу  промислових виробів та надання послуг»;

в напрямі «Громадське харчування та сфера обслуговування»

1 місце - Кондітєров Максим , Подлознюк Валерія  - ДПТНЗ «Славутський  професійний ліцей», проект «Онлайн-кондитерська «Солодка формула»»;

2 місце - Мельник Ольга - Хмельницький професійний ліцей, проект «Кафе здорового харчування «Fit$Eat»»;

2 місце - Ярошевська Аліна, Левіна Олександра – ДНЗ «Подільський центр ПТО», проект «Перукарня  «З нуля»»;

3 місце - Шевчук Анастасія - Плужненський професійний аграрний ліцей, проект «Міні- пекарня «Студентський перекус»»;

3 місце - Воронка Богдана -ДНЗ «Хмельницький ЦПТО сфери послуг», проект «Кавярня-пекарня «Духмяне задоволення»»;

  2) у номінації «Соціальний проект для місцевої громади»

1 місце -  Кравчук Софія - ВПУ № 25 м. Хмельницького, проект  «Прокат велосипедів ВелоКвест»»;

2 місце - Буга Максим  - Хмельницький професійний ліцей електроніки, проект «ECOCLIAN»»;

2 місце -  Мігаліна Анастасія – ДНЗ «Подільський центр ПТО», проект «Організація проживання відпочиваючих у сільській садибі  «Гостинний двір» селі Брага Кам’янець-Подільського району Хмельницької області»;

3 місце - Кравцова Сніжана , Семенюк Тетяна, Пулько Максим  - ДНЗ «Ярмолинецький агропромисловий центр професійної освіти», проект «Ярмолинеччина: світ навиворіт»;

3 місце - Багнюк Давид, Гаманчук Олександр, Седченко Роман, Лепетайло Богдан -ДНЗ «Полонський агропромисловий центр професійної освіти», проект «Зелений туризм стежками тисячолітнього міста Полонного».

Вітаємо переможців!

2020-09-24 16:42:26
Особливості організації виховної роботи в ЗП(ПТ)О

Виховна робота є однією з важливих ланок освітнього процесу закладів професійної (професійно-технічної) освіти. А тому не можна окремо виділити навчання, а окремо - виховання. Обидва ці процеси поєднуються і доповнюють один одного. Виховна робота вимагає творчості викладач, терпіння, великого життєвого досвіду і мудрості, безмежної любові і поваги до учнів.

© 2015 Усі права належать НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області