Новини
2019-01-31 14:37:56
Делегація естонських освітніх експертів на Хмельниччині

      Докорінне реформування системи професійно-технічної освіти є предметом постійної уваги усіх зацікавлених сторін: керівників, педагогів,  громадськості, міжнародних партнерів. Саме на сприяння реформуванню профтехосвітянської галузі спрямована міжнародна співпраця, обмін досвідом у впровадженні інновацій. Соціальні партнери іноземних держав, які займають передові позиції у сфері професійної освіти і навчання, охоче презентують власний досвід задля підтримання реформ професійної освіти в Україні. Одна із таких зустрічей-обмінів досвідом відбулася 23 -24 січня 2019 року на Хмельниччині у межах реалізації проекту «Представлення досвіду Естонії для підтримки реформи професійної (професійно-технічної) освіти в Україні». Формат заходу передбачав проведення семінару «Досвід Естонії для підтримки реформи професійної (професійно-технічної) освіти в Україні».

Учасниками зібрання стали представники Естонії, НАПН України, Департаменту освіти і науки ХОДА, Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, керівники закладів професійно-технічної освіти Хмельниччини, колеги-профтехосвітяни із Волинської області.  Семінар проводився під модераторством менеджера з розвитку персоналу Талліннського ласнамяеського   механічного училища Раула Аммера.

Реалізація Проекту «Обмін досвідом Естонії в підтримці реформ професійної освіти України у Волинській області» продовжиться у 2019-2020 роках  ​​в Хмельницькій і Рівненській областях.

Освітні реформи і досягнення у сфері професійної освіти і навчання, інноваційні підходи до управління закладами освіти, зв'язок навчальних програм зі змінами  в суспільстві та на ринку праці, систему кваліфікацій Естонії презентували представники Цільової установи Іннове Катрі Таргама, Кайе Пійскоп, директор Центру професійної освіти Іда-Вірумаа Ханнес Метс.

Як відмітили експерти, модель реформування професійної освіти Естонії передбачала: забезпечення рівних можливостей при створенні навчальних місць, оптимізацію мережі закладів освіти, стратегію розвитку регіонів, організацію навчання для керівників і педагогів закладів освіти, забезпечення якості навчання і відповідної інфраструктури, розробку відповідної моделі фінансування.

Освітні реформи в Естонії передбачали також чіткий розподіл функцій між суб’єктами діяльності у сфері професійної освіти. Міністерством освіти і науки Естонії здійснюється оновлення законодавства у сфері професійної освіти, розробка стандартів на основі компетентностей, розробка моделей фінансування, залучення представників роботодавців у різні процеси розвитку системи професійної освіти, спрощення процесу надання ліцензій на освітню діяльність, створення незалежних центрів оцінювання компетентностей, збільшення можливостей безкоштовного додаткового навчання або перенавчання у контексті освіти упродовж життя, укладення тимчасових договорів з керівниками закладів освіти; постійне оновлення професійних стандартів відповідно до потреб ринку праці, підтримка створення сучасних баз практичного навчання, повне делегування відповідальності у регіони.

На регіони / області покладено функції фінансування пріоритетних напрямів розвитку освіти, оптимізації мережі освітніх закладів, створення обласних центрів практичного навчання, аналіз ринку праці, розширення можливостей професійного навчання, регуляції державного замовлення на навчання, створення незалежних центрів оцінювання при закладах освіти, розвиток інфраструктури, регулярного моніторингу оновлення обласних планів розвитку, модернізації можливостей ІКТ.

Керівництву закладів професійної освіти Естонії доручено здійснювати SWOT-аналіз діяльності  два рази на рік, підвищувати рівень управлінських компетенцій, реалізовувати роботу в команді, оптимально використовувати ресурси закладу, розвивати інфосистеми, створювати умови для розвитку закладів освіти, активно запроваджувати ІКТ в управлінську діяльність, упроваджувати сучасні методи управління. Крім того, до компетенцій закладу освіти входить розвиток міжнародного співробітництва у галузі освіти та співпраці з роботодавцями, підвищення престижу освітніх закладів, розробка планів їх розвитку, підвищення якості освіти та відповідальності за досягнення її здобувачами необхідних на ринку праці навичок, запровадження нових професій, нових форм навчання, створення модульних програм спільно з роботодавцями, залучення до освітнього процесу спеціалістів-практиків з підприємств.

Свідченням результативності проведених в Естонії освітніх реформ є удосконалення професійних компетентностей педагогів шляхом стажування,  відкриття навчально-практичних центрів  для підготовки робітників,  активізація співпраці з місцевою владою, роботодавцями регіону; упровадження досвіду підбору кадрів: педагог професійного навчання 2 в 1, який поєднує функції викладача і майстра виробничого навчання.

Метою упроваджуваного проекту є підтримка реформ професійної освіти в Україні через естонський досвід і консультації експертів. У співпраці з українськими партнерами розробляються плани розвитку пілотних закладів, проводяться навчання і стажування.

Цікавою формою роботи у межах семінару стало проведення SWOT-аналізу освітніх закладів – маркетингового інструментарію, що передбачає  визначення сильних і слабких сторін, переваг і загроз, який відбувався у груповій формі під керівництвом естонських експертів, зокрема Маріки Шадейко, менеджера з розвитку Школи обслуговування і сільської економіки Олуствере. До речі, під керівництвом експертів попереднього проекту у Волинській області, був зроблений SWOT-аналіз і на основі будуть розроблятися плани розвитку українських пілотних закладів.

Досвідом співпраці з представниками Естонії поділилися профтехосвітяни Волині: директор НМЦ ПТО у Волинській області Зоя Парфенюк, директор Торчинського професійного ліцею Олександр Вознюк,  директор Колківського вищого професійного училища та старший майстер  Камінь-Каширського вищого професійного училища Ігор Гордій.

Естонські делегати також мали можливість ознайомитись з досвідом роботи  закладів професійної освіти м. Хмельницького – ДНЗ «Хмельницький центр ПТО сфери послуг», ДНЗ «ВПУ №11 м. Хмельницького» та  Хмельницького професійного ліцею.

Вивчення кращого міжнародного досвіду  реформування освіти стане позитивним стимулом і закладе міцні підвалини для подальшого ефективного функціонування і розвитку системи професійної (професійно-технічної) освіти Хмельницького регіону.

Матеріали презентацїї досвіду Естонії представлено на сайті НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області -  http://hmnmc.km.ua/index.php/menu/open_rub/185 у рубриці «Передовий педагогічний досвід» на сторінці «Міжнародна співпраця».

2019-06-27 13:02:25
Підсумки діяльності психологічної служби системи П (ПТ) О Хмельницької області за 2018/2019 н.р та завдання на наступний період

27 червня 2019 року завідувачем лабораторії підвищення кваліфікації та дослідно-експериментальної роботи, координатором обласних фахових секцій практичних психологів і соціальних педагогів Н.М. Сиско проведено вебінар, на якому підведено підсумки діяльності психологічної служби системи професійної (професійно-технічної) освіти Хмельницької області за 2018/2019 н.р та окреслено завдання перед працівниками служби на наступний період.

© 2015 Усі права належать НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області