Новини
2018-02-09 15:19:04
Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора

 Розвиток економіки України неможливий без аграрного сектора.  Тому невипадково в економіці країни сільськогосподарська  галузь займає провідне місце після промисловості та інших галузей господарювання. Рівень розвитку агропромислового комплексу впливає на формування пропорцій і темпів розвитку інших галузей економіки. Згідно з даними облстатуправління у Хмельницькій області нараховується 472 активно діючих сільськогосподарських підприємства. Обсяги виробництва сільськогосподарської продукції Хмельницької області складають 50% загальнообласних обсягів. У сільськогосподарському виробництві зайнято 11,09% загальної кількості працівників промислових підприємств області.

Одне робоче місце у сільськогосподарському виробництві створює до 10 додаткових робочих місць у суміжних галузях економіки. Як ніяка інша галузь економіки, агропромисловий комплекс сприяє розвитку підприємств мало­го бізнесу. На зміну великим підприємствам існує багато приватних, орендних, спільних підприємств з використанням сучасної високопродуктивної сільськогосподарської техніки, новітніх технологій на основі досягнень науки і техніки, із застосуванням сучасних технологій.

У Хмельницькій області підготовку кваліфікованих робітників здійснюють 10 закладів професійної освіти.

Розвиток виробництва підприємств сільськогосподарського виробництва потребує підготовки кваліфікованих робітників цієї галузі для регіонального ринку праці. Лише за умови  реальної співпраці з роботодавцями можливе досягнення основної мети з підготовки кваліфікованих робітників – формування особистості, здатної до постійного оновлення професійних знань і умінь, професійної мобільності та швидкої адаптації до вимог ринку праці.

Закон  «Про освіту» наголошує на державно-приватному партнерстві, від якого залежить якість підготовки кваліфікованих робітників цієї галузі.

Науково-методичним центром професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області  спільно з Департаментом освіти і науки  Хмельницької облдержадміністрації 7 лютого 2018 року на базі  Вищого професійного училища №36 с. Балина проведено круглий стіл за участю роботодавців та соціальних партнерів з теми «Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора».  Мета заходу – координація зусиль органів влади, роботодавців, служби зайнятості та керівників ЗПО та ВНЗ І-ІІ р.а. щодо оперативного реагування на зміни кон’юнктури ринку праці та вироблення єдиного стратегічного бачення подальшого розвитку системи підготовки кваліфікованих кадрів для потреб регіону.

У заході взяли участь  заступник голови Хмельницької обласної державної адміністрації В.Ц. Олійник, перший заступник голови Хмельницької обласної ради Н.В. Андрійчук, голова Дунаєвецької районної державної адміністрації  С.В. Бернашевський, директор відокремленого підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування» в Хмельницькій області С.В. Яцковський, заступник директора Хмельницького обласного центру зайнятості С.Е. Залуський, начальник відділу агропромислового розвитку Ізяславської районної державної адміністрації В.В. Ткачук, голова Хмельницької обласної організації профспілки працівників освіти і науки А.С. Яремюк,  керівники  сільськогосподарських    підприємств аграрного сектора, спеціалісти відділу професійної освіти та виховної роботи управління професійної освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки  Хмельницької облдержадміністрації, представники Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області, керівники закладів професійної освіти сільськогосподарського спрямування,   Хмельницького обласного НКК, що здійснюють підготовку кваліфікованих робітників для підприємств сільськогосподарського спрямування.

Модераторами засідання були  директор Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації О.І.Фасоля, заступник директора-начальник управління професійної освіти та ресурсного забезпечення Департаменту освіти і науки Хмельницької облдержадміністрації А.М.Харчук  та директор Науково-методичного центру професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області Л.І. Шевчук.

З вітальним словом до присутніх звернувся заступник голови облдержадміністрації Валерій Олійник. Посадовець, перш за все, зауважив, що оскільки наша область є аграрною, то підготовка кваліфікованих робітничих кадрів для агропромислового комплексу є одним із першочергових завдань. Валерій Цезарович  підкреслив важливість налагодження спільної роботи між ЗПО  та роботодавцями, приведення мережі закладів вищої та професійної освіти до потреб регіонального ринку праці, її модернізації та оптимізації, а також активного пропагування серед молоді робітничих професій.

Учасниками засідання обговорено  питання:

- налагодження соціального партнерства між владою, представниками органів місцевого самоврядування, бізнесом  та професійною освітою  щодо підготовки  кваліфікованих робітників сільськогосподарської  галузі;

- запровадження дуальної системи у підготовці кваліфікованих робітників;

- активізація роботи навчальних господарств з метою проведення виробничого навчання та виробничої практики учнів, впровадження прогресивних технологій  вирощування сільськогосподарської продукції, переробки та реалізації сільськогосподарської продукції;

- оновлення матеріально-технічної бази ЗПО;

- оновлення змісту навчання  (стандарти професійної освіти), робочі навчальні плани, робочі навчальні програми, державна кваліфікаційна атестація учнів.

Крім того, предметом розмови стало питання формування регіонального замовлення на підготовку робітничих кадрів, зайнятості населення в агропромисловому секторі, стану забезпечення підготовки кваліфікованих робітників професій сільського господарства в області.

Учасники засідання круглого столу наголосили на важливості якісної професійної підготовки робітничих кадрів, впровадженні державно-приватного партнерства; формуванні нової стратегії розвитку професійної освіти регіону, визначенні та науковому обґрунтуванні напрямів її реалізації; запровадженні сучасних технологій підготовки висококваліфікованих робітників (елементів дуальної форми навчання, модульно-компетентнісної технології, дистанційного та проектного навчання тощо), осучаснення та оновлення навчально-матеріальної бази закладів професійної (професійно-технічної) освіти.

На основі розгляду питання «Соціальне партнерство як шлях забезпечення якісної підготовки кваліфікованих робітників аграрного сектора»   рекомендовано:

1.   Забезпечити імплементацію Закону України «Про освіту» у сфері професійної (професійно-технічної) освіти.

2.    Взяти активну участь  у підготовці (обговоренні) проекту Закону України «Про професійну (професійно-технічну)  освіту».

3.   Сприяти функціонуванню при обласній державній адміністрації Регіональної ради з питань професійної (професійно-технічної) освіти (Рад стейкхолдерів професійної освіти) – координаційного органу з питань визначення та впровадження державної і регіональної політики у сфері професійної освіти.

4.   Розвивати державно-приватне  та бізнес-партнерство у регіоні для налагодження дієвого соціального діалогу в сфері професійної (професійно-технічної) освіти.

5.   Забезпечувати маркетингові дослідження регіонального ринку праці з метою визначення перспективних кваліфікацій у сільськогосподарській галузі та проведення прогностичних заходів щодо розвитку закладів освіти з урахуванням запитів ринку праці.

6.   Налагодити ефективне соціальне партнерство між об’єднаними територіальними громадами, роботодавцями та закладами професійної освіти з питань формування замовлення на підготовку кваліфікованих робітників, оновлення змісту професійної освіти відповідно до державних стандартів професійної (професійно-технічної) освіти та потреб регіонального ринку праці, зміцнення навчально-матеріальної бази ЗПО, використання новітніх виробничих технологій, впровадження елементів дуальної форми навчання, компетентнісного підходу й ефективних форм навчання молоді та дорослого населення.

7.   Продовжити практику проведення заходів  (конференцій, круглих столів, робочих нарад, консультацій) за участю представників територіальних громад, спрямованих на покращення розвитку соціального партнерства, консолідацію зусиль місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, навчальних закладів, роботодавців, громадських об’єднань з метою забезпечення ринку праці кваліфікованими робітничими кадрами.

8.   Спрямувати зусилля закладів професійної освіти на активізацію роботи навчальних господарств з метою проведення виробничого навчання та виробничої практики учнів, впровадження прогресивних технологій вирощування, переробки та реалізації  сільськогосподарської продукції;

9.   Забезпечити умови для стажування педагогічних працівників закладів професійної освіти на базі інноваційних виробництв регіону.

10.       Створювати необхідні матеріально-технічні, організаційні, психолого-педагогічні, дидактичні умови для впровадження відкритого та дистанційного професійного навчання.

11.       Запроваджувати у навчально-виробничий процес інноваційні педагогічні технології: елементи дуальної форми навчання, модульно-компетентнісні технології, проектне навчання та створення регіональних навчально-практичних центрів галузевого спрямування.

12.       Підвищувати готовність педагогів до інноваційних форм і технологій  професійного навчання, використання ІКТ.

13.       Узагальнювати й поширювати педагогічний і виробничий досвід щодо впровадження інноваційних педагогічних та виробничих прогресивних технологій в практику роботи закладів професійної освіти.

14.       Організовувати профорієнтаційні заходи (ярмарки професій, марафони робітничих професій, презентації професій, турніри знавців професій, виступи агітбригад, волонтерських загонів, семінари, професіографічні екскурсії на підприємствах, організаціях та установах) з метою підвищення престижності робітничих професій сільськогосподарської галузі та соціального статусу робітника у суспільстві.

15.       Продовжити роботу з виявлення, навчання та виховання  обдарованої учнівської молоді закладів професійної освіти, сприяти їхній участі в обласних, всеукраїнських наукових і творчих конкурсах.

2018-06-27 12:08:43
ЗПО Хмельниччини підвищують якість освіти через упровадження результатів дослідно-експериментальної роботи

Науково-методичний центр професійно-технічної освіти та підвищення кваліфікації інженерно-педагогічних працівників у Хмельницькій області на засіданні науково-методичної ради 26 червня 2018 року розглянув результати регіональної дослідно-експериментальної роботи з проблем забезпечення якості професійної освіти шляхом упровадження елементів дуальної форми навчання та створення внутрішньої системи забезпечення якості. Учасники науково-представницького зібрання проаналізували результати ДПА та ЗНО й оновили організаційний інструментарій курсового підвищення кваліфікації педагогічних працівників ЗПО при НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області.

© 2015 Усі права належать НМЦ ПТО ПК у Хмельницькій області